пʼятницю, 25 березня 2016 р.

Урок за твором «Острів скарбів»

Тема: Хто вони - джентльмени долі?    Система образів роману Стівенсона «Острів скарбів» (Сільвер та ін.)
Мета: розвивати уміння визначати  місце персонажів у системі образів роману;
формувати навички  характеристики образів  твору, давати оцінку людським якостям  героїв  з огляду на їхні вчинки, з’ясовувати авторське ставлення до них; 
розвивати фантазію, творче сприйняття; 
виховувати інтерес до пригодницької літератури 
Обладнання: 
Інтерактивні вправи 
http://learningapps.org/2214883
http://learningapps.org/2214862
Хід уроку 
І.Організаційний момент 
ІІ. Мотивація навчальної діяльності 
Яке значення має слово пірат ? 
Прізвища яких відомих піратів можете назвати? 
Які  ще твори на піратську тематику ви читали?
Чому ця тема є актуальною для читачів і письменників, кіномитців? 
Пригоди піратів добре відомі  у всьому світі, вони описані багатьма письменниками. Ними захоплювались, їх наслідували. Найкраще і найдостовірніше пригоди морських розбійників, їх психологічні портрети описав Роберт Льюїс Стівенсон – шотландський письменник і журналіст.  Хто ж вони  - злочинці чи шукачі пригод ?   Робота на уроці приведе нас до відповіді.    
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку 
ІV.Робота  над темою уроку
Розгадати кросворд  (усі слова по горизонталі),  отримати слово-пароль  (по вертикалі)


Визначити відповіді. Взявши з кожного слова-відповіді вказану літеру,  отримати слово-пароль 

На які дві категорії можна поділити піратів, зображених в романі? (ті, що тільки згадуються в страшних оповідях та реально діючі).
Героями роману є не пірати буремного розбійного періоду, а залишки піратства:  грабіжники-мародери, які самостійно здобути скарби  в бою  не можуть, але ще мають сили виривати з рук одне одного надбання  відчайдушних піратів минулого. 
Актуалізація  опорних знань. Літературний диктант «Хто – про кого»
«Мертві не кусаються», - любив говорити він. Безжалісна в нього була рука» (Сільвер про Біллі Бонса);
«Він жебрачив, крав, перерізав горлянки і все-таки не міг  прохарчуватися як слід» (Сільвер про старого П’ю);
«Він старий моряк, тримає корчму, знає всіх моряків у Брістолі» (Трілоні про Сільвера); 
«Обережний і завбачливий чоловік», «…він веде гру на два фронти», «Сидів позаду всіх, далі від світла вогню, але їв з апетитом, весело реготав разом з усіма і швидко схоплювався з місця, коли щось треба було подати» (Джім про Сільвера) ;
«…помирав він кепсько. То лаявся, то вимагав рому, ревів свою улюблену пісню: «П'ятнадцять хлопців на скрині мерця» (пірат про Флінта).
Взаємоперевірка літературного диктанту 
Характеристика образу Джона Сільвера
Чи є серед піратів герої, яким симпатизує автор? Які художні засоби використовує для цього? 
Чим відрізняється Джон Сільвер від морських розбійників? Чому автор  залишає його живим в кінці твору?  
Використовуючи цитатний матеріал, охарактеризуйте Сільвера:  
«А з чого я почав? Був простим матросом» ; 
«Мене обдурити не дуже легко. Той, хто спробує підставити мені ніжку недовго житиме на одному світі зі старим Джоном»;
«Мене боявся сам Флінт! Боявся мене і пишався мною…»; 
«коли я був квартирмейстером, старі пірати Флінта слухались мене, мов ягнята»;
«Я бував у бувальцях на морі і дечого навчився»;
«Треба вміти чекати і діяти, коли наспіє час»;
«Ви обрали мене капітаном, тому що я на цілу милю розумніший за вас усіх»;
«Я був у відчаї, що так безглуздо програв цю гру і можу попасти на шибеницю»;
«Я знаю правила гри і розумію, що я програв» 
Чи є в піратів шанс змінитися? Яку думку стверджує Стівенсон в романі?
Яку роль  в її розкритті  відіграє  образ Бена  Ганна? 
Пірати – це злочинці чи шукачі пригод?
Чи існують пірати сьогодні?
V.Рефлексія
Робота в мікрогрупах
Створення збірного образу пірата
1.Пірат – морський грабіжник, розбійник.
2.У  пірата немає домівки, він живе одним днем.
3. Скарб, здобутий кров
ю, ховає в надійному місці.
4.Рідко доживає до старості. 
5.Лише одиниці скористалися своїм скарбом
Презентація  результатів роботи у мікрогрупах
VІ.Домашнє завдання. 
Скласти сенкан до слова «пірати» 
Пірати.  
Жорстокі, зухвалі.
Вбивають, грабують, ризикують.
Живуть одним днем
Джентельмени долі.
VІІ.Підсумок урокуОцінка діяльності учнів

Немає коментарів:

Дописати коментар